Jendetzaren jakituria

Googlek aldatu egin du informazioa bilatzeko modua. Orain, Page Rank
formula dela-eta informazio esanguratsua da beste batzuentzat
informazio esanguratsua dena. Bestela esanda, webgune bat edo web orri
bat esanguratsuak izango dira, baldin eta jende askok loturak egiten
baditu gune horietara, ustez informazio interesgarria dutelako.

Hamar urte daramagu informazioa horrela bilatzen, Google orain 10 urte
jaio baitzen, baina esan daiteke informazioa bilatzeko modu hori hedatu
egin zaigula erosteko orduan ere. Fagor hozkailu bat erosi nahi badut
–edo Bosch, AEG zein Zanussi–, niretzat ez da nahikoa marka horren
webgunera joan eta han esaten zaizkidan marabillak irakurtzea, hozkailua
enkargatzeko. Areago, informazio hori susmagarria egingo zait,
kontrastea falta zaiolako. Niretzat askoz ere esanguratsuagoa izango da
www.erosihozkailua.com bezalako webgune batean sartu, eta han
irakurtzea zenbait erosle anonimoren iritziak erosi dituzten hozkailuen
gainean. Haiek oso pozik baldin badaude Fagor hozkailuarekin, niretzat
hori izango da faktore erabakigarri bat. Ostera, txarto hitz egiten
badute Fagorrez, horrenak egin du niretzat.

James Surowiecki adituak deitzen dio The Wisdom of Crowds, jendetzaren jakituria. Eta egia da. Uda honetan Londresera joan aurretik, erabaki
genuen zer hoteletara joango ginen, hainbat faktore kontuan hartuta:
kokapena, prezioa, zerbitzuak eta beste erabiltzaileen iritziak; dena
Interneten jasoa. Googlek aldatu egin du informazioa bilatzeko modua ez ezik, baita gauzak erostekoa ere.

Kategoria: Sailkatugabeak Etiketak , . Gorde lotura.

Erantzun bat Jendetzaren jakituria bidalketan

  1. egilea: Juanan

    Hemendik aurrera blogaria ere bada Surowiecki. Hona hemen bere helbidea
    http://www.newyorker.com/online/blogs/jamessurowiecki/

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude