Folksonomia

Lehenengo del.icio.us atera zen. Gero, Flickr. Eta orain Tagzania. Azken honetaz beste egun batean hitz egingo dut, Euskal Herriko enpresa batek sortu baitu, CodeSyntaxek, eta dagoeneko hautsak harrotu baititu Interneten. Kontua da hirurek lan egiten dutela etiketak erabilita, eta horien bidez, sortzen ari direla beste modu bat, erabat bestelakoa, informazioa antolatzeko.
Halakoa da etiketek sarera ekarri duten iraultza zer hitz berri bat sortu da izendatzeko informazioa kudeatzeko modu hori, non erabiltzailea den jaun eta jabe. Hitz hori da folksonomia.

Folksonomia da elkarren arteko mailaketa bat, norberak aukeratutako etiketak erabilita. Modu errazagoan esanda, neologismo hori erabiltzen da izendatzeko jende multzo bat hasten dena bere kasa elkarlanean informazioa kategoriatan antolatzen. Sailkatzeko metodo formaletan ez bezala, fenomeno hori jeneralean agertzen da komunitate ez hierarkikoetan, hala nola webgune publikoetan, eta ez talde mailakatuetan. Nola informazio antolatzaileak diren berorren lehen erabiltzaileak, folksonomiak sortzen ditu emaitza batzuk zeinek ispilatzen duten zehatzago populazio horrek zer modelo kontzeptual duen informazioaren gainean.

Definizioa

Bai del.icio.us, nola Flickr, eta Tagzania folksonomiaren adibide argiak dira. Badira beste adibide batzuk.

Kategoria: Sailkatugabeak Etiketak . Gorde lotura.

Erantzun bat Folksonomia bidalketan

  1. Pingback: BALIABIDEAK: web 2.0 – Txiki Infor

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude