Portugal. Montero Rossi. Komikia
Sostiene Pereira que él era un buen católico.
Un buen católico en la medida en que creía en la resurrección del alma.
Del alma sí… pero de la carne?
¿Qué sentido tiene que la carne, ese montón de chicha informe, que sufre y suda…?
Pereira reflexionaba sobre la muerte para desembarazarse de ella, no para que le atormentara hasta el fin de sus días. Andaba sumido en estas reflexiones sobre la religión y sus aledaños, cuando, sostine, sus ojos se posaron en este artículo. Su autor es Francesco Montero Rossi, que se ha licenciado en filosofía con las más altas calificaciones. ¿Por qué leyó Pereira ese artículo? Eso no sabría decirlo. Sin embargo, copió un breve fragmento en su libretita de tafilete, de la que no se separaba nunca.
Ez dut eskura Igelak ateratako euskarazko edizioa, Fernando Reyk itzulia, baina bai Antonio Tabucchiren obra ezagunaren Anagramako poltsiko edizioa eta Astiberriren komikia (nobela-grafikoa). Eleberria irakurria izan arren azken honi ere aukera ematea aholkatuko nizueke, Pierre-Henry Gomontek izenpetua dena. Marrazki apartak dira, pertsonaia nagusia esate baterako Anagramako azaleko argazkia baino askoz sinesgarriago zait, eta Lisboako zeru urdinak ez du mugarik.
Nobelaren mamia ezaguna da, literaturan soilik sinisten duen kazetari goibelaren esnatzea. Aurreko post batean aipaturiko Pasoliniren hitzak ekarriz, inguruko jazarpen eta gehiegikeriei barne-barnean EZ ozen bat nola eraikitzen den azaltzen digu obrak. Ez baititu esaten alferrik Pereirak, ondorengo hitzak hasieran, Montero Rossi eta Marta bere bikote suharra ezagutzean:
-Hace mucho que no pertenezco a ninguna clase de juventud. En lo que se refiere a la política, no me interesa mucho, no me gustan las personas fanáticas.
-Pero uno podrá tener ideales y defenderlos sin ser por eso un fanático, ¿no?. La libertad, la igualdad… ¿Cree usted en la revolución francesa?
-Bueno… teóricamente sí.
Narratzaileak gehitzen du: Sostiene Pereira que al decir eso quiso expresar lo que creía en su fuero interno. La idea era hermosa, desde luego, pero le parecía preferible que no pasara de lo teórico.
Salazarren diktadura hastapenetan zen, Altxamendu Faxista Espainian gerra krudela eginaz, ez zen sasoi erraza Pereirarentzat hamarkada ilun hori. Bera literaturan zen sinistun, nik nahiko nuke Pereiraren adorea izan.