Gaur negar egin dut, gogotik

Langabezia saria hiru hilabetez galdu dudala esan didate gaur inemen. Ez nuela masterreko praktikaldiaren enpresa agiria agindutako denboran aurkeztu eta, ondorioz, ordutik honaino kobratu beharreko langabezia galdu dudala: 90 egun!

Ezin izan diot negarrari eutsi. Hau idazten ari naizela ere, jipoitu banindute bezala nago. Inemen bulegoan negarrari eutsi nahi izan diot, baina azkenera malkoa igarri dut begitik eta ahal bezain aguro atera naiz handik, kotxera korrika, negar zotinka eta behin kotxean sartuta…

Etxeraino negarrez, eta etxean ere ordu erdi luze egin dut geratu ezinda. Banekien, lasaitu ezean ezingo nuela argi pentsatu eta, horren kontziente, leher-leher amaitu arte egin dut negar. Batzuetan, hala egin behar izaten da: barrena hustu eta lasaitua hartu ostean, jaiki eta ekin.

Holaxe egin dut. Hasi naiz erreklamazioa prestatzen. Langabezia saria jasotzeko eskubidea daukat. Are gehiago, administrazioak langileon kontra jotzeko erabakia hartu dutela erakutsiko dut.

Nola daiteke agiri bat falta duzulako atzera botatzea paroa kobratzeko eskaria eta, gainera, bitarte horretan igarotako denbora hori guztia jasotzeko eskubidea galdu duzula aurpegira botatzea, funtzionariori imintzio txiki bat bera ere igarri barik? Zerez eginda daude langile horiek? Non ikasi dute aurrean duten pertsonarekiko inolako enpatiarik ez izaten? Ez dira humanoak!

 

 

Kategoriak Ispiluari begira | Etiketak , , | 3 iruzkin

Lan egiteagatik ordaindu beharra

 Goienan argitaratua 2013/07/26

Iturria: http://merendados.wordpress.com/

Iturria: http://merendados.wordpress.com/

Akordioa gogorra da, baina lortu dugu langile guztiak salbatzea”. Horrela iragarri zuten M4Ftik kaleratu behar zituzten langileek martitzenean. Eta pozgarria da albistea, bai horixe! Ekainaren 11n enpresak, Eitb.com-eko edukiez arduratzen zenak, enplegu-erregulazio espedientea aurkeztu zien 27 langileri. Hauek greba mugagabeari ekin zioten eta hilabetea pasata, Euskal Herrian barrena euren protesten berri zabaldu ostean, eta negoziazio latz baten ondotik, kaleratzerik ez gertatzea lortu dute. Ordaintzan langileek soldata erdira jaistea adostu dute. Garesti ordaindu dute. Eta, garesti ordaindu du baita eitb.com-ek ere: hilabete batez behera egin du bisita kopuruak (http://www.eitb.com/ webguneak sare sozialetik ohi zuen bisiten % 30 inguru galdu zuen ekainean, 107.559 bisita gutxiago); frantseseko eta ingeleseko webguneak itxi dituzte; gaztea.com atariaren berritzea ere dezente jaitsi da jende faltagatik, besteak beste.

Harrigarriena da, gainera, eitb.com webgunearen aurrekontua EiTB osoaren aurrekontuaren %3,13 izanik, murrizketarik handienak hortxe egin nahi izatea Euskal Irrati Telebista publikoa zuzentzen dutenek. Lab sindikatuak argitaratu zuenez, %31koa. Pentsatzekoa da 1.000tik gora langile dituen enpresa publiko horrek, baduela eragin hain kaltegarriak izango ez dituen aurrekontu partidak jaisteko beste aukeraren bat. Zergatik, beraz, Interneteko ataria eguneratzeaz arduratzen den lantaldea bazterrean laga nahi izatea? Hain justu, informatzeko erabiltzen den kanalen artean, hazkunde handiena duena?

Betikoek segitzen dute krisiaren ondorioak ordaintzen. Oraingoan, garesti bada ere, ordea, langileek lortu dute, aldi baterako, barkuari eustea eta kaleratzeak geratzea. Erakutsi digute bat eginda posible dela. Lekzioa gure egin dezagun eta udako oporretatik, dituzuenak, pilak ondo beteta ekarri bueltan; zerumugan iraila ere mobilizazio hilea izango dela ikusten baita.

 

 

Kategoriak Ispiluari begira | Etiketak , , , , , , | Utzi iruzkina

Twitterren sortzen diren elkarrizketa sokak eta eduki berria

Uztailaren 7an, domekan, argitaratu zuen Berriak Pako Arisitiren iritzi artikulu mamitsua.

Astelehenean txiokatu zuen Leire Narbaizak artikulura lotura eta piztu zen zalaparta. Ez domekan, artikulua periodikuan atera zenean, baizik eta Twitterren txiokatu zutenean.

iturria: sustatu.com

iturria: sustatu.com

Leireren txioak 177 tuit izan zituen, gehienak, baina, astelehenean izan zituen Galder Gonzalezek bere txioa gehitu zionean Leireren mezuari. Hori astelehen goizean izan zen, 10:40ean.

Iluntzean, berriz, Galderrek berak Aristiren artikulua hizpide hartuta artikulu propioa argitaratu zuen Zuzeun agerkari digitalean.

Iturria: sustatu.com

Iturria: sustatu.com

Pako Aristik ez bezala, twitter kontua dauka Galderrek: @theklaneh. Handik aurrera, piztu zen haren timelinean soka amaigabea. 17:56ean argitaratu zuen bere denbora lerroan hurrengo mezua: “”Aitite Felix” izeneko artikulua idatzi dut, Pako Aristik @berria n idatzi duen artikulu xenofobikoari erantzuten edo zuzeu.com/2013/07/08/ait…, Zuzeura igo eta 4 minutura txiokatu zuen hori bere timelinean.

Zenbaki batzuk (uztailaren 12koak):

    • Zuzeun, 145 aldeko bozka eta 97 iruzkin
    • Zuzeutik zuzenean 110 bider txiokatu zen artikulua eta Facebooken 87 “atsegin dut” adierazten ditu.
    • Twitterren argitaratu zuen mezuak 198 txio izan zituen, sustaturen automatikoak adierazten zuenez.

Eztabaida plaza da Twitter, ez bakarrik bakoitzak bere iritzia plazaratzekoa; konbersazioak gertatzen dira aldioro eta Aristiren artikuluaren edukian sartu barik (apustu egingo nuke bere intentzioa ez zela eztabaidak jo zuen lekutik jotzea), horixe dauka Twitterrek: konbersazioak une batetik bestera aldatzen direla eta txiolariek daramatela haria nahi duten lekura. Gai-jartzaileak ez dakien bezala bertsolariaren ateraldia zein izango den, puntua emanda ere, berdin gertatzen da twitterren ere: iritzi emaileak gauza bat esan nahi eta olatu handiago bat eragin albo lerroan. Edukia sortzen lagundu digu Twitterrek ere, eztabaidak unean bertan eragiteko eta jarraitzeko aukera eta, aldi berean, eduki berria sortzeko pizgarri ere badela ikusten dugu behin eta berriz. Izan Aristiren artikulua edo #SFK13 #txupinazo uneko titi erakustaldi-ukitualdi masiboa. Joan zen asteko kasu bi horiek eduki interesgarri gehiago sortu dute, ez bakarrik  Twitterren, baita blogetan ere eta hori eskertzekoa da.

Kategoriak sare sozialak | Utzi iruzkina

Telebistan ikusten ari zarena txiokatzen duzu? #socialTV-aren parte zara

Zer esaten da zutaz sare sozialetan? Horixe izaten da markek, telebista programadoreek, iritzi emaileek eta, zergatik ez, gutariko bakoitzak jakin nahi izaten duguna. Horretarako, hainbat eta hainbat tresna sortu dira, baina espezializazioa horretan ere izugarri findu da.

Asteon ezagutu dut telebista programen inguruan sare sozialetan esaten dena zer den, zenbat den eta ze zentzutan den neurtzen duen erreminta bat. #Socialtv delakoan erabiltzen da, hau da, telebistako programak jarraitzen dutenek Twitter eta Facebooken esaten dutena jarraitzeko. Izan ere, ohiko audientziaz gainera, share soziala edo audientzia soziala ere badago eta geroz eta ohikoagoa da telebista ikusten duen horrek saioaren edukiaren, aurkezlearen, gonbidatuen edo burutik pasatzen zaionaren gainean komentarioren bat egitea sarean, telebista ikusten ari den aldi berean.

Saio zehatz bati Twitterren esaten dena jarraitzeko era tradizionalena traola jarraitzea izaten da, baina horrek nuerketa kuantitatiboak errazten ditu, ez gehiagorik. Aldiz #socialtv-an ari direnek, neurgailu sofistikatuagoak garatu dituzte, sarean esaten den guztia entzun, kontabilizatu, aztertu eta analizatzeko. Ohiko audimetriak ez dira nahikoa telebista saioen arrakastan zerk eragiten duen jakiteko. Eta horretan aritzen dira Tuitele-ak. 2012ko maiatzean hasi ziren entzunketa aktibo hori egiten audientzia sozialean. Zuzeneko emanaldiak jarraitzen dituzte eta kate guztien konparatibak egiten dituzte. Jakina, ez da debaldeko zerbitzua. Nahiz eta, gauerko 21:30etik aurrera aukera ematen duten audientzia sozial hori zenbatekoa den eta zertaz ari diren ikusteko. Gero, analisiak, ez dira era publikoan erakusten.

2013ko uztaialaren 10eko socialtv neurketa. Iturria: Tuitele

2013ko uztaialaren 10eko socialtv neurketa. Iturria: Tuitele

Aukera izan dut, hala ere, analisi horietako batzuk ikusteko, online egiten ari naizen ikastaro baten harira. Niri neuri bi datuk deitu didate atentzioa:

      1. Txiolari emakumezkoak eta gizonezkoak bereizten dituztela
      2. Analisi semantikoan %85eko fidagarritasuna ematen dutela, gaztelaniaz jakina.

Twitter kontuen artean zenbat diren emakumeenak eta zenbat gizonezkoak zehatz mehatz jakiterik badagoen galdetu nion Carlos Sanchez Tuitele-ko sortzaileetariko bati. Izan ere, asko dira Twitterren anonimo gisa edo bestela identifikatuta ari diren erabiltzaileak. Hala ere, berak dioenez, “telebista saioez komentarioak egiten dituzten txiolarien %70en kasuan bereizketa egiterik badago”.

Iturria: Tuitele

Iturria: Tuitele

Horri lotu behar zaio, sentimendu analisia edo semantikoa ere dezente findu dutela eta, horri esker, 5.000 esamolde identifikatuta dituztela, egiten diren komentarioak positiboak, negatiboak ala neutroak diren jakiteko. Hauxe euren blogean jaso duten adibideetako bat, futbolzalea izanez gero, interesgarria suertatuko zaizu: España-Italia finala. Ikusmina, poztasuna, dezepzioa, biraoak, miresmena, kritika, barreak eta tristura adierazten duten komentarioak identifikatu eta sailkatzen dituzte.

Iturria: Tuitele

Iturria: Tuitele

Badirudi sare sozialek telebista saioen berpiztea ere ekarri dutela eta jendeari gustatu egiten zaiola ikusten ari den horretaz aritzea, telebista gehiago sozializatuz. Twitterreko komentarioen %32 esaterako, telebistaren primetimean egiten dira. Tuitele-ren datuen arabera, “1,5 milioi ikus-entzulek komentatu dutene gutxienez telebista saio bat Twitterren. Urtebetean 10 aldiz gehitu da telebista saioren baten inguruko komentarioren bat egin duen ikus-entzule kopurua: 2012ko ekainean 554.000; 2013ko ekainean 8,838.582 komentario izan ziren”.

Informazio gehiago (pdf)

Kategoriak sare sozialak, Web Telebisten inguruko inkerketa | Etiketak , , | Utzi iruzkina

Transmedia, jarrera bat da; elkarlana exijitzen duen jarrera

Kategoriak Kazetaritza, sare sozialak, Web Telebisten inguruko inkerketa | Etiketak , , , | Utzi iruzkina

Haragi-hezurrezko ziberlagunak

Barikuan gertatu zitzaidan. PuntuEus jaialdi ofizialean (hainbeste jende “handi” batu zen-eta). Berandu heldu nintzen, beranduegi ere esan genezake; Euskaltzainburua hizketan ari zela, atera kontuak! Horrelakoetan bidean pentsatzen joaten zara “atzeko atetik sartuko naiz”, edo “atzeko partean geratzen saiatuko naiz”… Nire zorterako, aterik ez zegoen, irekitako aretoa zelako eta justu pare-parean AEK-ko komunikazio arduradun eta lankide ohi Igor Elordui topatu nuen. Uf! Zelako deskantsua! Bere ondoan geratu nintzen, eta zer “galdu” nuen komentatu zidan.

Smartphona eskuetan hartuta #puntueus traola sintonizatu nuen, eguneratze aldera. Berehala lokalizatu nituen, ezkerraldean horma kontra @luistxo eta nire eskumetara, atzeko partean ere, @euskaljakintza eta @teketen. 13:00 aldera, ziztu bizian atera zen @GoizaldeL, “zuzenean sartu behar dut, egongo gara” esaten. Dei bat erantzutera atera zen ostean @EdortaArana eta Uxune Martinez (@ueu_orokorra), berriz, deia erantzutetik bueltan harrapatu nuen; bera ere lankide ohia (Anbotoko denboratakoa) beraz, hizketan geratu ginen. Esther Medialanueta agurtu nuen eta Lehendakaritzako prentsa burua aurkeztu ninduen (aurreko laneko ajeak) eta berehala etorri zen #gizonenherriapuntueus. Hantxe ziren gizon mordoa puntueus errealitate izan dadin lan egin duen emakumea, Iratxe Esnaola, zoriontzen eta saritzen.

Iratxe Esnaola oroigarria jasotzen

Iratxe Esnaola oroigarria jasotzen

Horrelakoen onena, ordea, osteko luntxaldia izaten denez eta, jakina, jendea aurrez aurre agurtzeko aukera; hortaz, goazen beste gelara. Aurretik, baina, aurrez aurre agurtu nituen Maite Goñi eta Joxe Rojas. Komentatu nien, ez oso modu onean antza, ze, Joxek “txarrera” hartu zuen, arraro egiten zitzaidala hola ziberlagunak haragi-hezurrekoak direla ikustea. Ez dakit, sentsazioa izaten dut aspaldiko honetan, hobeto moldatzen naizela “distantziako” hartu-emanetan. Eta horretan ginela:

– Marijo! Desplazatua! Kaixo, Urtzi naiz.

– Urtzi? Urtzi? A, bai! @urtzai. Pozten naiz, urte askotarako!.

Orduan, hanka sartzea:

– A! Urtzi bai eta gu ez?- bota zidan Joxek. Eta, zela atera hortik:

– Tira, bera ez nuen arrez aurre ezagutzen.

– Ta? Ze inpresio?

– Irabazi egiten dute;-)

– Hara! Berak irabazi eta niri “feo”!

Zas! #entoalaboca! Zelako lotsa! Haragi-hezurrezkoekin topatzen zarenean ziberlagunen xarma galdetzen dela adierazten ez asmatzeagatik.

Hala ere, Joxe, Maite, poztu nintzen zuek ikusteaz eta agurtzeaz. Eta baita Urtzi ezagutzeaz ere. Benetan diotsuet. Besarkada bat eta ia hurrengoan #gizonenherriapuntueus anitzagoa egitea lortzen dugun; genero ikuspegitik, jakina!

 

Kategoriak Ispiluari begira, sare sozialak | Etiketak , , , , | Utzi iruzkina

Euskal Herrian ere baditugu “Topical song” albiste-abestiak

Radio Euskadiko 'La Jungla Sonora'-ko aurkezle eta EHUko irakalse Joseba Martin

Radio Euskadiko ‘La Jungla Sonora’-ko aurkezle eta EHUko irakalse Joseba Martin tesia aurkezten, 2013ko maiatzaren 22an.

“Albisteen rocka. Gaurkotasuna eta bere kantak: tradizio anglosaxoitik euskal kasura”. Horixe Joseba Martin irrati esatari eta EHUko irakasleak defendatu zuen tesia, EHU-ko Kazetaritza fakultatean. Eta zoriondu beharrean gara: doktorandotik doktore izatera pasa delako, batetik, eta azkeneko 50 urteotako euskal kantutegiaren historiari egindako ekarpenagatik, bestetik. Kazetari senari eutsiz, gertakariei abestu izan dietenen peskisan osatu du bere lana, abesti bihurtu diren albisteak. Historia, garai bat, gertaera bat, abestien bidez ezagutu daitekeelako eta asko izan direlako, baita gurean ere, abesti bihurtu diren albisteak.

 

AEBn ohikoa izaten dira era horretako ikerketak, baina gure kulturan ez hainbeste, ez gutxienez, ikuspegi akademiko batetik. Horixe ere lan honen berritasuna: ikuspegi akademikoa gehitu izana rockari. Horretarako autorea topical song terminoaz baliatu da, euskaraz, gazteleraz eta frantsesez parekiderik ez duena, baina kultura anglosaxoian oso erabilia. Badute protesta kantutik zerbait, badute aldarrikapen kantutik ere bai, baita herri kantutik ere, baina harago doaz topical songs horiek; artistak gertaera zehatz bat, albiste izan den zerbait aukeratzen duelako kanta bihurtzeko. Joseba Martinek azaldu zuenez, AEBn argitaratzen zen Broadside musika aldizkari baten agertzen zen termino hori: kantaren partitura eta partitura hori inspiratu zuen albistearen egunkari errekortea batera argitaratzen zituen aldizkari hark; albistearen eta kantaren lotura apurtezinaren erakusle.

1960-2010

Diskoen produkzioa ohiko bihurtu zen sasoia izan da mugarrietako bat ikerketari ekiteko; hala, “Ez dok 13” izango genuke sasoi horren mugarri eta 2010 ikerketaren amaiera; harrezkero ere, kanta batzuk gehiago gehitu dizkio Joseba Martinek bere ikerketa lanari. Bere hitzetan “euskal kantagintzan albisteekiko menpekotasun handia dago”, eta ezaugarri propio batzuk dituzte gainera: eduki politikoa nagusitzen da; euskara da hizkuntza nagusia; ezker abertzalearen ideologiarekin sintonian daude; azpiegitura handien kontrakotasuna ageri dute; nazioarteko gertakarien ikuspegi selektiboa egiten dute (AEB inperialismoa salatzeko, Irlanda independentzia aldarrikatzeko eta Palestina autodeterminazio eskubidea aldarrikatzeko).

Hamarkada Musika anglosaxoia Euskal musika
1930 29ko krakaren ondoren, trantsisio garaia
1940 Patriotismoa
1950 Gerra hotza
1960 Magnizidioak, Vietnam, GGEE Eraildako 1. ETAkideak
1970 Vietnam Estatuko indarren indarkeria (martxoak 3)
1980 Nazioartekotzea eta gai sozialak (hiesa, ekologia), Berlin Gerra zikina, ZEN plana, Euskalduna, Martuteneko ihesaldia
1990 Terrorismoa, IRA, institutuetako erailketak Galindo, Miguel Angel Blanco
2000 Islamiar terrorismoa, bankuen porrota, 11S, Guantanamo 1998: 18/98, Eginen itxiera
_______________________________
2000: ETAkideen erailketak, Euskaldunon Egunkaria, Hondarribiko Jokin, Nafarroako diskotekak

Ikerketaren arabera, aztertutako 1.803 kanta horien %80 gehien errepikatzen den aktualitateari lotuta daude; %82k eduki politikoa dute, euskal gatazkaren jira-biran ari dira: borrokarako deia, presoak eta euskara. Kanten %33 gazte mugimenduen eta gai sozialen ingurukoak dira, hauen artean, berdintasuna aldarrikatzeko eta indarkeria matxista salatzekoak dira aipatzekoak.

Tesiaren egileak 10 ondorio atera ditu:

  1. Aktulitateari lotutako 1.300 abestitik gora daude
  2. Testuak kalitatezkoa dira
  3. %70 eduki politikokoak dira; gizarte politizatu baten bizi gara eta konpontzeko auzi bat daukagu
  4. Eduki politiko errepikakorra dute
  5. Hizkuntzaren eboluzioa nabari da, 1983tik aurrera lotsagabeagoa
  6. Estiloen transbertsalitatea
  7. Gai sozialen garapena: garai baten intsumisioa; gaur egun indarkeria matxista
  8. Ezker abertzalearekin bategitea, koinzidentzia, ez derrigorrean militantea
  9. Nazioarteari begirada selektiboa
  10. Euskararen nagusitasuna, 10etik ia 9, topical song euskaraz dira

Joseba Martinek topical song terminoa ulertzeko playlista osatu zuen eta tesiaren defentsan jarri zuen. Egunero Radio Euskadiko La Jungla sonora irratsaioa egiten duen era berean musika jarri zuen ekitaldian. Entzuleak: tribunal akademikoko kideak izan ziren.

Eskerrik asko Joseba Martin, emandako laguntzagatik. Tesian aurkeztutako bideo musikalen bilduma osoa:

Kortatu, Sarri-Sarri; Billy Joel, We didn’t start the fire; Garth Brooks, The change; At The Drive-in, Invalid litter dept; Fort Minor, Kenji; Pearl Jam, Jeremy; The Cranberrys, Zombie; U2, Sunday Boody Sunday; Elvis Costello, Shipbuilding; Bruce Springsteen– American skin (41 shots); Tom Paxton, Lyndon Johnson told the nation; Crosby, Stills, Nash, & Young, Ohio (Studio Version); La Oreja Van Gogh, Jueves:; Max Roach We Insist!; Nina Simone Mississippi goddam!; Rage Against The Machine, Killing in the name; Karim Salama, A land called paradise;Death Cab for Cutie; Franklin Lopez, George Bush don’t like black people; The Wolf Tones, The Guilford 4.

OH1: Spotify-ren bidez Joseba Martinek aukeratu zituen abestiekin playlista osatzen saiatu naiz, baina Garth Brooks, The Cranberrys, Karim Salama eta Franklin Lopez-en abestiak falta direnez, aukeran, bideoklipen bidez jarrai dezakezue topical song hauen zerrenda.

 

 

Kategoriak Kazetaritza, Kultur ikuskizunak | Etiketak , , , , | Utzi iruzkina

Txoratzen, emakumeontzako webtv kanalarekin!

Youtube-k eskaintzen dituen ordaintzeko kanal berrietan zer dagoen begira ibili naiz, sustatun agertu zen artikuluari jarraituta eta hara! Emakumeok gurea eta gizonezkoek euren kanal propioa izateko aukera daukagula deskubritu dut! Uau! Txoratzen nago: entretenimendua, sukaldaritza eta modara joateko look aldaketak eskaintzen dizkigute, neskak! Zer iruditzen?

Ta, mutilak, zuek lasai! Zuzeneko ekitaldiak, kirola eta serieak, zuen gustukoak, izango dituzue eta!

Ai, baina, gu latinoak gara?

Femi Pix: “El canal para todas la mujeres latinas: todo sobre el mundo del entretenimiento, cocina, y como cambiar su look para estar a la moda”.

Hombre Pix: “Dedicado a los hombres latinos que viven en EEUU y buscan programación 100% en español. Si eres fanático de los eventos en vivo, deportes y series de tv, será la fuente para la mejor programación al gusto masculino”.

 

 

Kategoriak Web Telebisten inguruko inkerketa | Etiketak , , , | Utzi iruzkina

Zein urruti geratzen zaidan Donostia

Ez pentsa gero, Bizkaian bizi naizelako, bilbozentrismotik ari naizenik. Baina, aitortzen dut Donostia urrutiegi geratzen zaidala; zehazki, 92 km eta 9,39 eurora (bider 2).

Gasteizera lanera joan-etorrian ibili nintzen bitartean ez nuen hainbeste igartzen; behin baino gehiagotan egin nuen Gernika-Gasteiz-Donostia-Gernika edo Gernika-Gasteiz-Iruñea-Gernika edo bestelako konbinazio xelebreagoak. Baina, lanera joaten ez naizenetik… distantziari baino gehiago, gastuari erreparatzen diot eta aitortu dezagun, Bidegiren prezioak ez daude egokituta langabezia kobratzen ari den baten eros ahalmenari.

Horregatik, hain justu, Donostian antolatutako hitzaldi interesgarri baten albistea irakurtzen dudan bakoitzean, horixe datorkit gogora: zein urruti dagoen Donostia! Hainbat aldiz gertatu zait aspaldi honetan: joan zen astean Haritz Rodriguezen aurkezpenarekin, astelehenean Txopiren hitzaldiarekin; martitzenean Pascual Serranorenarekin; (bide batez doala, 3 kasuetan Edu Lartzangurenek Berrian egindako elkarrizketek piztu zidaten harra); edo atzo, Gorka Julioren artikuluarekin (hori ere Berrian). Ia streaming saioak normalizatzen diren. Bide batez doala, guztiak gizonezkoak!

Kategoriak Ispiluari begira | Etiketak , , , , , , | Utzi iruzkina

Langabeak espektakulu bihurtuta. Fribolitatea, ala nire umore falta?

Nahikoa gogorra ez urtebete langabezian egotea, lana topatzeko moduak eta estrategiak asmatzen eta berritzen ibili beharra eta, orain, telebista saio batean espektakuluaren parte izateko aukera datorkigu. Berrian irakurri dudanez, ekoiztetxekoek diote ez dutela nahi lehiakideen egoeraz aprobetxatu, “langabeek egoera zailei umorearekin aurre egiteko gaitasuna dutela erakutsi nahi” dutela. Txirigotan aritzen direnen artean, langabezian daudenekin taldea osatzen badute lehiakearako, akabo! Ez da beharko beste lehiakiderik!

Niri neuri fribolitatea iruditzen zait. Diru premiak eraman zaitzake “soluzio alternatiboak” bilatzera, baita telebista baten espektakulu baten parte hartzera ere; batez ere, norberaren curriculuma erakusteko aukera eskainita. Izan ere, diotenez, ‘Full Monty. El regreso‘ introducirá una ficha personal, a modo de currículum, que mostrará sus bondades como profesionales. “Bondades de como profesionales”?!

Enplegurik gabe dagoenari bere duintasunak laguntzen dio aurrera egiten eta tragatu beharra duenari, ez dut uste era publikoan egitea gustatuko litzaiokeenik.

Kategoriak Ispiluari begira | Etiketak , , | Utzi iruzkina