Tranxmedia jardunaldiak, kronika (II): adibide konkretuak

Azaroaren 30ean Eitbko
Multibox aretoan
egindako Tranxmedia
jardunaldi
en inguruko bigarren kronika, Power
to the Pixel
eko arduradun Tishna Mollak aurkeztu zizkigun,
hainbat transmedia proiektu ezagutzeko baliatuko dut. Testuinguruan
jartzeko, datu zehatz batzuk kontuan izatea ezibestekoa da, era
horretako proiektuen proiekzioa hobeto ulertzeko. Izan ere, gaur egun
sozial medien inguruan mugitzen den jende kopurua, mundu mailan,
izugarria da.

Iturria: socialnomics

Zenbaki
izugarri horien erakusle bideo labur, baina esanguratsua ikusteko
aukera izan genuen: Social
Media Revolution 2012
deiturikoa, Eric Qualmanen Socialnomics
lanean oinarrituta. Txosten horretan esaten denez, sare sozialen
bidezko jokoetan 2013an 6 bilioi dolar gastatuko da (zine kontsumoa
2,5ekoa izango da); kontsumitzaileen %90 gomendioetaz fidatzen da,
iragarkiei, bakarrik %14k egiten die kasu. Saltzaileen %93k social
media erabiltzen du bere negozioetarako eta argazki grafiko bat
izateko: ipoderako 1 milioi aplikazio jaitsi dira 9 hilabetetean
(informazio gehiago: www.socialnomics.com
, by Eric Qualman).

Panorama
horren jakitun historiak kontatzeko eta aurkezteko modua aldatu da
eta historia kontatzaileak, crossmedia egitetik, hau da, askotariko
medioak erabiltzetik, transmediara jauzi egin dute. Jada ez da nahiko
proiektuaren sortze prozesuan zenbat hedabide erabiliko diren
aurreikustea, baizik eta, teknologia berriek ematen dizkiguten
aukerez baliatuz, gure target-a identifikatu eta berari eman aukera
historia hori nola jaso nahi duen erabakitzeko. Horretarako
ezinbestekoa da parte hartzeko tekniketan sakontzea eta hori
transmedia proiektuen oinarria da; jada ez gara ikus-entzule soilak,
historiaren kontatzaile eta protagonista ere bagara.

Iturria: http://conocity.eu/ , by @josi

Horretaz
guztiaz jakitun Power to the
Pixelekoek jardunaldiak egiten dituzte Londresen
, urtero, asmo
konkretu batekin: historiak kontatzeko, filmak egiteko eta
cross-media modurik egokienean aro digital honetan audientzia oinarri
hartuta. 2012Ko jardunaldietan hainbat transmedia proiektu aurkeztu
dituzte, guk ere, Tranxmedia jardunaldietan ikusi genituenak:

  • Ironsky.com:Esperientzia
    honetan egileek audientziaz baliatzen dira istoria kontatzeko eta
    istoriarekin jarraitzeko dirua biltzen; crowdsourcing deritzana da
    lan egiteko erabiltzen duten teknika, film egileen eta audientziaren
    arteko hartu-emana sortu eta sormenean eta finantzazioan lagundu.
    @azuberogoitia -k twitterren jaso zuenez: “Webgunea baliatuta,
    sortu unibertso propioa zure produktuan oinarrituta: merchandisinga,
    remixerako aukerak, info gehigarria…”
    http://thepixelreport.org/2012/01/17/case-study-iron-sky/

  • iamplayr.com:
    Kasu honetan, Facebook bidez harpidetu beharra dago eta futbolari
    profesional eta ezagun baten bizimodua, lehenengo pertsonan
    bizitzeko aukera izango dugu. Gainera, parte hartze prozesu horretan
    historia zure erara eraiki zenezake eta aldaketak eragin. Hemen
    bideo erakuslea: youtube.com/watch?v=lZA-57h…

  • wreckamovie.com:
    @GorkaJulio -k twitterren jaso zuenez: “sormen komunitateak
    sortzeko fabrika izan daiteke, proiektuak sortzeko komunitate
    baino”. Izan ere, filmak era komunitario baten sortzeko
    proposamena da: ironsky era honetara sortu zen, baina adibide
    gehiago
    ere badaude.

  • Bear
    71
    : Kanadako parke bateko hartz baten bizitza jarraitzeko
    aukera ematen digu proiektu honek. Abiapuntua, kritikoa da, ordea.
    Egileak egin nahi izan duena da teklogiaz nola baliatzen garen guren
    ingurumenean eragiteko. Baliagarria zaigu teknologia hartz baten
    bizimodua ezagutzeko, baina, horretara heltzeko, lehenengo bere
    bizimodua inbaditu behar da eta hartzari radiofrekuentziaz
    jarraitzeko txipa ezarri behar zaio eta bere basoan hainbat kamera
    jarri behar dira, web bidez aldioro ingurua ikus dezagun. Tumblr
    plataformaren bitartez ere jarrai daiteke:
    http://iambear71.tumblr.com/
    Proiektu osoa ikusteko

  • gobzrk.com/
    Liburugintza tradizionaletik interaktibora, cross media estrategiak
    erabiliz liburugintzan. Era honetan, gaztetxoen artean
    irakurzaletasuna sustatzea lortzen da. Baina horretarako, irakurleak
    erakartzea ez da nahikoa; eutsi egin behar zaie eta horretarako
    eurak bihurtu istorioaren parte.
    http://thepixelreport.org/2012/01/24/case-study-bzrk/
    @JoxeRojasek Twitterren jaso zuenez, “Gobzrk esperientziatik ikas
    genezake akaso nerabeen artean irakurzaletasuna sustatzeko”.

  • Gaza
    Sderot
    : 2008an sortutako web-dokumentala; Gazako harresiaren
    alde bietako bizilagunek euren bizitzak kontatzen dituzte eta
    erabiltzaileak aukera dezake noren bizitza jarraitu nahi duen. 10
    astetan zehar 6 lagun jarraitu zituzten egileek eta gainera 2
    minutuko bideo laburrak grabatu arazi zizkieten. 2008Ko urritik
    abendura bitartean 40 kapitulu eskaini ziren online. Arte telebista
    katearekin elkarlanean garatu zen. Tishna Mollak era honetan
    definitu zigun: “A simple interface to make people interact
    through a brilliant idea gaza-sderot.arte.tv/”.
    Informazio
    gehiago

  • Prisonvalley.arte.tv
    : Webgune dokumental interaktiboa da. Erabiltzaileak, kasu honeatn,
    dokumentala egiten aritu den kazetariaren urratsak jarraitzen doa,
    eta ikusten duenaren inguruan iritzia emateko aukera izango du.
    2010Eko apirilean zabaldu zen webgunea eta telebistaz 2010eko
    ekainean eman zen dokumentala; AEBko presodengien industriaren
    ingurukoa. Informazio
    gehiago
    :  How to take a serious topic and make people
    engage through another format bitly.com/d0iAC4

  • Cinemadellarte: Gurasoen
    eta umeen arteko elkarakzioa sustatzeko ekimen interesgarria. Hauxe
    izan zen ikusi genuen azkeneko adibidea: cinemadellarte.dk

Proiektu handiak dirudite
guztiek; diru asko dagoela atzean. Baina, batera edo bestera,
oinarrian dutena da ikus-entzuleak parte-hartzaileak direla eta eurek
egiten dutela kontatu nahi den historia hori bizirik egotea,
aldaketetara irekita egotea eta
erabiltzaile-jarratzaile-ikusentzuleak protagonista bihurtuz, lotura
estuagoa sortzen dugu historiaren eta euren artean, komunitatea
sendotuz eta indartuz. Horretarako sare sozialak erabiliz eta
teknologiak eskaintzen digun parte-hartze erremitez baliatuz. Horri
jarraituz, arratsaldeko saioari ekin genion Tranxmedia
jardunaldietan, erronka zehatz bati erantzuteko asmoz: korrika 18,
proiektu transmedia. Honi buruz izango da hurrengo kronika.

Kategoria: Euskararen patria, Kazetaritza, sare sozialak Etiketak , , , , . Gorde lotura.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude