Azaroaren 30ean Eitbko
Multibox aretoan egindako Tranxmedia
jardunaldien inguruko bigarren kronika, Power
to the Pixeleko arduradun Tishna Mollak aurkeztu zizkigun,
hainbat transmedia proiektu ezagutzeko baliatuko dut. Testuinguruan
jartzeko, datu zehatz batzuk kontuan izatea ezibestekoa da, era
horretako proiektuen proiekzioa hobeto ulertzeko. Izan ere, gaur egun
sozial medien inguruan mugitzen den jende kopurua, mundu mailan,
izugarria da.
Iturria: socialnomics
Zenbaki
izugarri horien erakusle bideo labur, baina esanguratsua ikusteko
aukera izan genuen: Social
Media Revolution 2012 deiturikoa, Eric Qualmanen Socialnomics
lanean oinarrituta. Txosten horretan esaten denez, sare sozialen
bidezko jokoetan 2013an 6 bilioi dolar gastatuko da (zine kontsumoa
2,5ekoa izango da); kontsumitzaileen %90 gomendioetaz fidatzen da,
iragarkiei, bakarrik %14k egiten die kasu. Saltzaileen %93k social
media erabiltzen du bere negozioetarako eta argazki grafiko bat
izateko: ipoderako 1 milioi aplikazio jaitsi dira 9 hilabetetean
(informazio gehiago: www.socialnomics.com
, by Eric Qualman).
Panorama
horren jakitun historiak kontatzeko eta aurkezteko modua aldatu da
eta historia kontatzaileak, crossmedia egitetik, hau da, askotariko
medioak erabiltzetik, transmediara jauzi egin dute. Jada ez da nahiko
proiektuaren sortze prozesuan zenbat hedabide erabiliko diren
aurreikustea, baizik eta, teknologia berriek ematen dizkiguten
aukerez baliatuz, gure target-a identifikatu eta berari eman aukera
historia hori nola jaso nahi duen erabakitzeko. Horretarako
ezinbestekoa da parte hartzeko tekniketan sakontzea eta hori
transmedia proiektuen oinarria da; jada ez gara ikus-entzule soilak,
historiaren kontatzaile eta protagonista ere bagara.
Iturria: http://conocity.eu/ , by @josi
Horretaz
guztiaz jakitun Power to the
Pixelekoek jardunaldiak egiten dituzte Londresen, urtero, asmo
konkretu batekin: historiak kontatzeko, filmak egiteko eta
cross-media modurik egokienean aro digital honetan audientzia oinarri
hartuta. 2012Ko jardunaldietan hainbat transmedia proiektu aurkeztu
dituzte, guk ere, Tranxmedia jardunaldietan ikusi genituenak:
-
Ironsky.com:Esperientzia
honetan egileek audientziaz baliatzen dira istoria kontatzeko eta
istoriarekin jarraitzeko dirua biltzen; crowdsourcing deritzana da
lan egiteko erabiltzen duten teknika, film egileen eta audientziaren
arteko hartu-emana sortu eta sormenean eta finantzazioan lagundu.
@azuberogoitia -k twitterren jaso zuenez: “Webgunea baliatuta,
sortu unibertso propioa zure produktuan oinarrituta: merchandisinga,
remixerako aukerak, info gehigarria…”
http://thepixelreport.org/2012/01/17/case-study-iron-sky/
-
iamplayr.com:
Kasu honetan, Facebook bidez harpidetu beharra dago eta futbolari
profesional eta ezagun baten bizimodua, lehenengo pertsonan
bizitzeko aukera izango dugu. Gainera, parte hartze prozesu horretan
historia zure erara eraiki zenezake eta aldaketak eragin. Hemen
bideo erakuslea: youtube.com/watch?v=lZA-57h… -
wreckamovie.com:
@GorkaJulio -k twitterren jaso zuenez: “sormen komunitateak
sortzeko fabrika izan daiteke, proiektuak sortzeko komunitate
baino”. Izan ere, filmak era komunitario baten sortzeko
proposamena da: ironsky era honetara sortu zen, baina adibide
gehiago ere badaude. -
Bear
71 : Kanadako parke bateko hartz baten bizitza jarraitzeko
aukera ematen digu proiektu honek. Abiapuntua, kritikoa da, ordea.
Egileak egin nahi izan duena da teklogiaz nola baliatzen garen guren
ingurumenean eragiteko. Baliagarria zaigu teknologia hartz baten
bizimodua ezagutzeko, baina, horretara heltzeko, lehenengo bere
bizimodua inbaditu behar da eta hartzari radiofrekuentziaz
jarraitzeko txipa ezarri behar zaio eta bere basoan hainbat kamera
jarri behar dira, web bidez aldioro ingurua ikus dezagun. Tumblr
plataformaren bitartez ere jarrai daiteke:
http://iambear71.tumblr.com/
Proiektu osoa ikusteko -
gobzrk.com/
Liburugintza tradizionaletik interaktibora, cross media estrategiak
erabiliz liburugintzan. Era honetan, gaztetxoen artean
irakurzaletasuna sustatzea lortzen da. Baina horretarako, irakurleak
erakartzea ez da nahikoa; eutsi egin behar zaie eta horretarako
eurak bihurtu istorioaren parte.
http://thepixelreport.org/2012/01/24/case-study-bzrk/
@JoxeRojasek Twitterren jaso zuenez, “Gobzrk esperientziatik ikas
genezake akaso nerabeen artean irakurzaletasuna sustatzeko”. -
Gaza
Sderot: 2008an sortutako web-dokumentala; Gazako harresiaren
alde bietako bizilagunek euren bizitzak kontatzen dituzte eta
erabiltzaileak aukera dezake noren bizitza jarraitu nahi duen. 10
astetan zehar 6 lagun jarraitu zituzten egileek eta gainera 2
minutuko bideo laburrak grabatu arazi zizkieten. 2008Ko urritik
abendura bitartean 40 kapitulu eskaini ziren online. Arte telebista
katearekin elkarlanean garatu zen. Tishna Mollak era honetan
definitu zigun: “A simple interface to make people interact
through a brilliant idea gaza-sderot.arte.tv/”.
Informazio
gehiago -
Prisonvalley.arte.tv
: Webgune dokumental interaktiboa da. Erabiltzaileak, kasu honeatn,
dokumentala egiten aritu den kazetariaren urratsak jarraitzen doa,
eta ikusten duenaren inguruan iritzia emateko aukera izango du.
2010Eko apirilean zabaldu zen webgunea eta telebistaz 2010eko
ekainean eman zen dokumentala; AEBko presodengien industriaren
ingurukoa. Informazio
gehiago: How to take a serious topic and make people
engage through another format bitly.com/d0iAC4
-
Cinemadellarte: Gurasoen
eta umeen arteko elkarakzioa sustatzeko ekimen interesgarria. Hauxe
izan zen ikusi genuen azkeneko adibidea: cinemadellarte.dk
Proiektu handiak dirudite
guztiek; diru asko dagoela atzean. Baina, batera edo bestera,
oinarrian dutena da ikus-entzuleak parte-hartzaileak direla eta eurek
egiten dutela kontatu nahi den historia hori bizirik egotea,
aldaketetara irekita egotea eta
erabiltzaile-jarratzaile-ikusentzuleak protagonista bihurtuz, lotura
estuagoa sortzen dugu historiaren eta euren artean, komunitatea
sendotuz eta indartuz. Horretarako sare sozialak erabiliz eta
teknologiak eskaintzen digun parte-hartze erremitez baliatuz. Horri
jarraituz, arratsaldeko saioari ekin genion Tranxmedia
jardunaldietan, erronka zehatz bati erantzuteko asmoz: korrika 18,
proiektu transmedia. Honi buruz izango da hurrengo kronika.