Twitter eta gero, orain Medium dator

SEO eta Google Analytics batetik,
eta, bestetik, Branch eta Medium proiektu berriak izan ditugu
hizpide, besteak beste, Gorka J. Palazio eta Eider Jauregi irakasleekin, #MKM1213n, EHUko
Multimedia Komunikazioa Masterrean
.


SEO (Search engine optimization), Google Analytics,
Branch, Medium… Social Mediaren egitekoak eta beste

Badakigu izaten ditugun bisitarietatik trafiko
“organiko” zenbat diren? Eta, zenbat diren trafiko “zuzen”
edo “erreferentziazkoak”? Eider Jauregi egunero aritzen @eitbcom
atarian era horretako datuak kudeatzen. Guk geuk ere, gure bloga,
erreferentziazko atari bihur genezake, branding-a zainduz eta
“parakaidistei” eusteko estrategiak landuz. Hau da, guk sarean argitaratzeko sortu ditugun albisteetan erabilitako “hitz gakoen” bitartez, Googlen bilaketa egin ostean gurera heltzea lortzen duten irakurleak gurean gera daitezen landuz. Zertarako? SEO
posizionamenduan lan egin asmo badugu ezinbesteko delako era
horretako tresnak, datuak eta teknikak kudeatzea. Eta zertarako hori guztia? Kazetaritzan informatzaileak izatea geroz eta zailagoa denez, sektorearen krisia tarteko, informazioaren saltzaile “tenikoak” bihurtzea izan daitekeelako lana aurkitzeko beste modu bat.

Google bilatzaile unibertsalaren armiarma
arakatzaileak era berezian sortutako logaritmoak erabiltzen ditu
sarean dagoen informazioa sailkatzeko. Hori gogoan izanda, guk
geuk sortzen ditugun edukiak ere monitorizatu egingo dituela kontuan
izan beharko genuke, zerbati idazten hasi aurretik. Idatziko dugun edukia, bilatzaile horrek araka dezan antolatu behar dugu, edukia zaintzeaz gainera.

Bai, edukia da garrantzitsuena, edukirik gabe ez
dugulako inor erakarriko gure horma, blog edo dena delakora. Baina
eduki hori antolatzeko modua ere garrantzitsua da. Hemen Eiderrek komentatu dizkigun batzuk:

  • Testuaren lehenengo parrafoan hitz gakoak sartu,
    gehienez ere 160 karaktereko testuak izan behar dira.

  • Testuari karaktere bereziak eman: negrita,
    kurtsibak, hipertestuak; horiek lehenengo paragrafoan sartu.

  • Hitz gakoak errepikatu testuan zehar; bataz
    beste, 250 hitzero 4-5 aldiz errepikatu, gehienez.

  • Barruko esteketan kontzeptu-hitz egokiak
    aukeratu hipertestuak egiteko eta gehienez 55 karaktere aukeratu
    horretarako; barruko trafikoa elikatzeko erabili, baina abusatu
    gabe. Googlek eskuzabaltasuna saritzen du, hortaz, kanpora loturak
    ere egin, beti ere, leiho berri bezala ireki daitezela (gurean
    dagoenari gurean eutsi behar diogu).

  • Argazkiak eta bideoak saritzen ditu Googlek bere
    posizionamenduan, hortaz, egoki izendatu argazki eta bideoak eta
    erabili.

  • Blogak webgune korporatiboak baino hobeto
    posizionatzen ditu; etiketak eta kategoriak ondo erabili
    bilatzaileak ere irakurketa egin dezan.

Facebook eta Twitteren ondoren, Branch eta Medium hemen dira

Gorka sarean dauden “katxarro” zale amorratua
da; tabletan zen androide edo iphone smartphonetan jar daitezkeen
aplikazio guztiak ezagutzen ditu; asko behintzat bai! Gaur egun kazetaritza
egiteko, ezinbestekoa da komunikatzeko asmatzen eta hobetzen dituzten
aplikazio horietan aritzea eta hori dela eta, gaur ere beste bi
proiekturen berri eman digu:

  • Branch.com : “A new way to talk to each other”. Hala dio
    bere webgunean. Kasu honetan, asmoa twitterreko elkarrizketak
    eztabaidara ekartzea da, hau da, taldeko elkarrizketa-eztabaidak
    egiteko aukera ematea. Informazio gehiago

  • Medium.com : Twitter eta Blogger sortu zuen tipoaren, Evan Williams,  proiektu
    berria da. Oraindik beta fasean dago. Twitter kontuarekin harpidetu
    zaitezke. Mezu bildumak antolatzea da asmoa

Orain, hori guztia praktikatzen hastea besterik ez zaigu geratzen.

Kategoria: Kazetaritza, sare sozialak Etiketak , , , , , , . Gorde lotura.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude