Argazkia: @Joshua Hoffine
Iturria: http://blog.geodagrup.com
Ados, ulertuta, capito! Edukia da
garrantzitsuena. Kalitatezko edukirik gabe, ez zara erakargarria.
Horretan ados daude SEO, Community Manager eta Social Media eta
enparauak. Interneten edukiak bilatzeko erabiltzen digutun
bilatzaileek, batez ere Google, ematen ziguten emaitza izan da
garrantzitsua orain arte; gure produktu, eduki, salgai edo dena
delakoa bilatzailearen emaitzetan lehenengotariko postuetan agertzea
izan da orain arte “obsesioa”. Horretarako teknika matematikoak
erabili dituzte horretan aritu-aditu diren profesionalak. Orain,
ordea, badirudi ziklo aldaketa bat bizitzen ari garela. Erakargarriak
diren edukiak hobetsi beharko lituzkete bilatzaileek eta horiei eman
“preferentzia” bilaketa-emaitzetan. Googlek aldatu du bere
algoritmoa eta orain arte posizionamenduari etekina ateratzera
dedikatzen ziren estrategiek hasi dira beste elementu batzuk kontuan
izaten. Gaur bertan irakurri dut “No olvidemos que las emociones
están en el corazón y son ellas las que al final rigen a la
cabeza.” Robert
Barberek idatzi du esaldia Geodagrupen blogean: “Feliz
Halloween, SEO. El SEO no está muerto, pero está un poco
zombi”.
Zonbiekin identifikatu zuen @luistxok
SEO-en egitekoa Multimendia Komunikazioa masterreko ikasleokin izan
genuen eskola egunean.
Baina, ados egonik ere, edukia dela
garrantzitsuena eta norberaren, norberaren produktuaren, norberaren
eskaintzaren, taldearen edo dena delakoaren inguruan jarratzaile,
zale, fan, azken baten, irakurleak batu, gehitu, nahi baditugu,
bilatzaileen emaitzetan posizio onenetan agertzeko teknikei
garrantzia eman ordez, eduki horren benetako erakarmenean zentratu
beharra badaukagu, ezinbestekoa jakitea jendeak zer atsegin duen, edo
zer bilatzen duen. Tendentzia-sortzaile ezin dugu guztiok izan eta,
diotenez, dena dago asmatuta. Hortaz, zein da nire lan esparrua?
Zertarako sortuko dut edukia? Sarean hedatzea ezin da helburua izan.
Izan ere, badirudi horrek hil duela SEOa.
Iturria:
www.puromarketing.com
Euskaraz sortzen den, duten, dugun,
edukietan ez dut uste SEO posizionamenduari begira ibili garenik,
orokorrean. Balitete euskarazko komunikabideetan (eitbcom, adibidez)
kontzientzia horrekin aritu izana edukiak sortzeko orduan; azken
baten, euren helburua bada albistearen bila euren komunikabidetara jo
dezagun, eta ez beste batera. Baina, orokorrean, euskarazko edukien
kasuan, edukia euskaraz sortzea izan da, eta da oraindik,
lehentasuna. Lander Arbelaitzek argi utzi zigun hori @euskarabildua
jardunaldietan. Argia.com webgunearen arduradun izanik,
lehentasunezko jotzen zuen nahi dugun hori euskaraz izateko sarean
edukiak euskaraz eskaintzea, izan sormenezkoa, izan itzulpena
(euskarazko azpitituluekin). Euskararentzako espazio hori irabazi
behar zela; Kontseiluko Paul Bilbaok ere erabili du termino hori: “ezagutzaren unibertsalizazioa eta
espazioen euskalduntzea bermatuko duten neurriak abian jarri behar
dira berandu baino lehen”.
Baina horretan ere, SEOren akatsean
jausteko arriskua dago, hau da, euskaraz izate hutsagatik edozer
gauza sareratzera. Horri ere erantzun zion, nolabait, Lander Arbelaitzek:
“Etengabe behartuta gaude tendentziei adi egotera, Interneten
euskarak lekua izateko”; “Tresnak ezagutu euskaraz sortu-egin
nahi dugun espazioa handitzeko-zabaltzeko” beti ere Egoitz
Goikoetxea SEO teknikariak esan zuena ahaztu gabe: “Gure webean zer
bilatzen den jakitea garrantzitsua da, gugan interesa daukatenak
‘harrapatzeko’”.
Neurria hartzea izango da kontua, hain justu SEO, Community Manager eta enparauek egiten dutena, baina zenbaki eta estrategi hotzetan oinarritu beharrean, emozioak transmitituz.