En transito

Garai ezberdinak, antzeko moduak

Zuzendaria: Christian Petzold

 Aktoreak: Franz Rogwski, Paula Beer, Godehard Giesse

Herr.: Alemania eta Frantzia (2018)

Puntuazioa; 2

 

Christian Petzoldek bi garai ezberdin batzen ditu, historian gauzak errepikatzen direla eta gizakien portaera ez dela horrenbeste aldatu azaltzeko. En tránsito Marseillan gertatzen da. Europa konkistatu nahi duen Alemaniako armada Frantzian sartzen den unea. Babesa lortu nahian, Alemaniatik etorritakoek Ameriketara ihes egin nahi dute; baina han daude harrapatuta, beharrezko dokumentuak lortu arte. Istorioa aurreko mendeko 1940ko hamarkadakoa izan arren, agertzen diren jantziak, autoak… gaur egungoak dira. Hori horrela, Petzold zuzendariak unibertso paralelo bat sortzen du, etorkinen egoera nahiko antzekoa dela erakusteko. Ideia originala da. Ikusten da kontatzeko modu desberdin bat sortzeko gogoa duela zuzendariak. Istorioa kontatzen duen pertsonaia bat dago, eta bukaera arte ez dugu jakingo nor den. Eszena askotan, kontalariak ikusten ari garena azaltzen du. Eszena gehiago garatu beharrean, kontalariak laburtu egiten ditu iraupen handiagoa beharko luketen eszenak. Ez da ideia egokia. Zineman eskertzen dugu pertsonaien arteko harremanak ikusterakoan horiek nola garatzen doazen antzematea. Kontalariak erritmo hori apurtzen du. Horrela, filma nahiko hotza eta abstraktua da. En tránsito ahalegin txalogarria da, baina ahalegin berezi horretan zerbait galtzen da.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude