Datorren asteazkenean, maiatzak 26, arratsaldeko 7etan, Idoia Filloy
arkeologoak (aztarnategiko zuzendarikide ohia) eta Koenraad Van den
Driessche geokimikoak hitzaldia emango dute Donostiako Koldo
Mitxelenan. Alderdi arkeologikoa eta piezen datazio gaia jorratuko dute
bereziki. Joseba Lakarra zen egun horretan hitzegitekoa, baina uko egin
dionez, antolatzaileek eta hizlariek horrela bete dute hutsunea. Euskararen gaia izan da eztabaida-ardatz sarri, baina hura bezain
garrantzitsua edo garrantzitsuagoa da Arkeologiarena auzi honetan.
Hurbiltzeko gogorik edo astirik ez duenak hemen eta hemen eta hemen aurki ditzake Filloyren txostenak eta hemen Van den Driesscherena.
Ikus egilearen Sardinia.eus bloga
- Iruña-Veleia, gezurra ala egia? Batzorde Zientifikoak eta Arabako Foru Aldundiak faltsutzat jo ditu Iruña-Veleia-ko ostraka "ezohikoak". Euskarazkoak aztertu ditut, eta nire ustez benetakoak dira.
Estekak
-
Azken bidalketak
- ‘824-2024. Zelakoa ete zan Eneko Aritzaren denboran euskeraren egoera?’, hitzaldia Bergarako Olaso Torrean, apirilaren 23an, martitzena
- Hernaniko Udalak onartu duen mozioaren harira, bideo bikaina Frankotiratzaileak taldearen eskutik
- ‘Iruña-Veleia: auzia lehertu eta hamabost urtera’, hitzaldia Arrasateko Kulturate-n apirilaren 17an
- ‘Iruña-Veleia: destrucción silenciada’, bideo luzearen laburpena gaztelaniaz
- ‘Euskerazko izenak Erromatar Garaiko aldare eta hilarrietan’, hitzaldia Galdakaon apirilaren 9an
Iruzkin berriak
- Tomas Elorza Ugarte(e)k ‘Iruña-Veleia: destrucción silenciada’, bideo luzearen laburpena gaztelaniaz bidalketan
- Tomas Elorza Ugarte(e)k ‘Iruña-Veleia: auzia lehertu eta hamabost urtera’, hitzaldia Arrasateko Kulturate-n apirilaren 17an bidalketan
- Tomas Elorza Ugarte(e)k ‘Arabar Aldundia Iruña-Veleia suntsitzen ari da. EZ suntsitu!’ bisita gidatu bereziaren bideoa bidalketan
- Adrian Larrabasterra(e)k “Una opinión más sobre la Mano de Irulegi”, Luis Silgo Gauche-ren ekarpena bidalketan
- Antton Erkizia(e)k “Una opinión más sobre la Mano de Irulegi”, Luis Silgo Gauche-ren ekarpena bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko apirila
- 2024(e)ko martxoa
- 2024(e)ko otsaila
- 2024(e)ko urtarrila
- 2023(e)ko abendua
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko urria
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko uztaila
- 2023(e)ko ekaina
- 2023(e)ko maiatza
- 2023(e)ko apirila
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko abendua
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko uztaila
- 2022(e)ko ekaina
- 2022(e)ko otsaila
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko urria
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko uztaila
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2021(e)ko martxoa
- 2021(e)ko otsaila
- 2021(e)ko urtarrila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko azaroa
- 2020(e)ko urria
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko uztaila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko apirila
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko uztaila
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2019(e)ko urtarrila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko otsaila
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko abendua
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko azaroa
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko iraila
- 2012(e)ko abuztua
- 2012(e)ko uztaila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko maiatza
- 2012(e)ko apirila
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko abendua
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko urria
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko uztaila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko maiatza
- 2011(e)ko apirila
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko otsaila
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko azaroa
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko abuztua
- 2010(e)ko uztaila
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko apirila
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko otsaila
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko uztaila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
Kategoriak
Meta
– Aupa Juan Martin.
– Sustatun dagoen eztabaida jarraitzen ari naiz eta ergatiboaren kontua atera da. Gauza batekin konturatu naiz eta agian oker egon naiteke baina uste dut euskaran eta are gehiago euskara zaharrean oso arraroak direla kontsonantez bukatzen diren berbak, agian -n edo-r bukaeradun berbak bai baina bestela ez dakit asko dagoen. Posible izan daiteke T eta K hitzen bukaeran daudenean, garai zaharretan behintzat,agian suabeago ahoskatzea, D eta G alegia, gutxi gora behera, eta ez idaztea? Akitaniako berben bukaeratan ere zenbat K eta T daude? Susmoa daukat benetako euskaldun zaharrek, irakurtzen ez dutenek, suabeago ahoskatzen dutela ergatiboa. Testu zaharretan hemeti ez da azaltzen “hemetik” edo “hemendik”-en ordez?. Gurean betik, baina giputzek beti. eta adibide gehiago tapatu dezakegulakoan nago.
Dena dela uste dut sanedrinekoek ez daukatela ergatiboaren jatorriaren gaineko ganorazko teoriarik.